Inicio Investigación Workshop in Law and economics

Workshop in Law and economics

5th Latin American Workshop in Law and Economics
Santiago, Chile, November 15 – 16, 2018

"LAWLE es una conferencia anualmente organizada en conjunto por las Universidades Catolica de Chile, ITAM de Mexico, UAndes de Colombia y Universidade de Brasilia. A la conferencia asiste un grupo selecto de (no mas de 15) investigadores basados en las mejores universidades del mundo. Lawle tiene el objetivo de apoyar el desarrollo del Análisis Económico del Derecho en Latino América. Desde su primera versión, en Noviembre del 2014, el Centro de Gobierno Corporativo UC ha participado como Sponsor de este evento y se ha involucrado activamente en la organización de la sesión de Gobiernos Corporativos (para mas detalles sobre la conferencia ver la pagina web: www.lawle.org)"

PROGRAM: IN PDF

Main speaker

Abraham Wickelgren

Dr. Abraham L. Wickelgren is the Bernard J. Ward Centennial Professor at the University of Texas Law School. Dr. Wickelgren specializes in antitrust and law and economics. He is the co-editor of the American Law and Economics Review, has been on the editorial boards of the Journal of Industrial Economics and the International Review of Law and Economics and is a former member of the board of directors of the American Law and Economics Association.

Conference Hotel

Hotel Atton. Address: Roger de Flor 2770 – El Golf – Las Condes. Phone: (56-2) 2947-3600

All conference activities (paper presentations) will be held at this hotel in Salon Cordillera located at the 18th

For lunch on Friday the 16th, a shuttle will transport you from the Hotel to Pontificia Universidad Catolica de Chile shortly after the third session ends. The shuttle will depart from the hotel lobby at 1:00 pm.

2018 Sponsors